הסקר המפתיע: האם זה מה שיגרום לנתניהו לנצח?

נתי קאליש 1 Comment on הסקר המפתיע: האם זה מה שיגרום לנתניהו לנצח?

בסקר עומק ראשון שנערך בחברה הערבית, עולה כי שיעור ההצבעה בחברה הערבית עתיד להיות הנמוך אי פעם | במקרה שבל"ד תרוץ בנפרד מהמשותפת המפלגות הערביות מתרסקות | כמה מנדטים מקבל הליכוד מהערבים, ואיך זה יכול להוביל לניצחון הימין? | כל הפרטים

בנימין נתניהו צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בסקר עומק ראשון שנערך בחברה הערבית, שפורסם אמש (ראשון) בחדשות ערוץ "מכאן" וב- "כאן 11", עולה כי שפל חדש צפוי בהשתתפות של החברה הערבית בבחירות. לפי הסקר, שנערך על ידי מכון סטטנט של יוסף מקלדה, שיעור ההצבעה בחברה הערבית יעמוד בבחירות הקרובות על 39% בלבד. נתוני הצבעה נמוכים בחברה הערבית, יכולים להביא את הימין ל 61 מנדטים.

בנוסף, עולה מהסקר כי הרשימה המשותפת יחד עם בל"ד מקבלת חמישה מנדטים ורע"ם של מנסור עבאס זוכה לארבעה מנדטים. מפלגת הליכוד מקבלת מנדט וחצי מהמצביעים הערבים. ובמקרה שבל"ד תרוץ בנפרד מהמשותפת – מפלגת רע"ם והמשותפת כל אחת עם ארבעה מנדטים, על סף אחוז החסימה, כשבסה"כ כוחן יורד בשני מנדטים ממה שיש להן בכנסת הנוכחית.

לשם השוואה, הנתוך הנמוך ביותר של הצבעה במגזר הערבי, היה בבחירות האחרונות ב-2021 והוא עמד על 44.6%. שנה לפני כן ההשתתפות של האזרחים הערבים דווקא הייתה בשיאה והצביעו – 64.8%. הרשימה המשותפת, שרצה אז יחד עם רע"מ, הגיעה לשיא, וקיבלה 15 מנדטים.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מדוע אנו צריכים להסתמך על אחוז נמוך של הערבים
    למה שלא יהייה אחוז גבוהה מאודדד בחברה החרדית
    למה זה לא יותר פשוטטט!